Dag 5. - Reisverslag uit Palm Bay, Verenigde Staten van Franenleenorlando2015 - WaarBenJij.nu Dag 5. - Reisverslag uit Palm Bay, Verenigde Staten van Franenleenorlando2015 - WaarBenJij.nu

Dag 5.

Door: Fran

30 April 2015 | Verenigde Staten, Palm Bay

Vanochtend ging de wekker om 6.15 uur. Alles inpakken en op naar island of Adventure. Want dit is dag 2 dat we een uur eerder het park in mogen. Even uitchecken van de kamer. Koffers bij bagage store afgegeven(zij bewaren en bewaken onze koffers tot we vanavond terug zijn uit het park) en hop de bus in. Uit de bus stapt veel personeel dat vandaag in het resort moet gaan werken. Dit hotel heeft een heel bussensysteem. Ieder kwartier rijd er een bus vanaf 7.00 uur am tot 11.00 uur Pm van en naar universal studio en island of Adventure.

Als we bij het park aankomen is het weer niet druk. Dat was het gisteren ook al niet. We mogen als eerste in het gedeelte van Harry Potter. Ik zal proberen het te omschrijven maar het is echt ongekend mooi. Je komt aan bij het kasteel waar het dorp omheen gebouwd is. Het kasteel maakt indruk. Heel hoog en erg groot. Je loopt naar binnen en moet je tassen opbergen in een locker( heel fijn want je hebt je handen vrij hierdoor) de wachtrijen lopen door het gangenstelsel van het kasteel. Je komt langs kamers waar de tovenaarsleerlingen les krijgen. (Alles staat op sterk water daar) er hangen pratende schilderijen en krantenknipsels komen tot leven. Het is bijna jammer dat er geen wachtrij is. Maar dan kom je bij de attractie je wordt per 4 personen in een karretje gezet en hangt aan een rail. Maar wordt vervolgens van hoog naar laag van links naar rechts gedraaid langs zowel beeldschermen waarbij het lijkt alsof je vliegt op een bezemsteel achter Harry Potter aan. Maar je komt ook langs decor stukken. Met grote schrik momenten. En of je nu links-rechts-hoog-laag kijkt. Alles loopt in elkaar over. Echt in een woord geweldig! Ik heb nog nooit zo'n mooie attractie meegemaakt. Alle technieken die nieuw op de markt zijn gekomen zitten hierin verwerkt.

Als je uitstapt kan je de trein pakken naar 'Londen' waar Harry woonde onder de trap. De trein is ook weer een attractie. Je krijgt een cabine aangewezen en gaat zitten. Als je uit het raam kijkt zie je stukken uit de film. Maar ook doormiddel van schaduw zie je Harry Potter met Ron en hermelien door de trein lopen. En de geest zwerft ook langs de cabine waardoor het lijkt dat het raam bevroren is.
In geen een attractie mag je foto's maken jammer genoeg. Maar van buitenaf mag het wel. Als je in London aankomt. Ziet het er ook echt uit als in London. Althans dat zegt iedereen want ik ben nog nooit in London geweest.
Als je de trein dan weer terug neemt stap je door een muur naar perron 9 3/4 en kom je weer terug bij het kasteel.
Via het dorp loop je door naar de bank waar de groblins werken. Ookal zo mooi nagemaakt. En stap je weer in een attractie waarbij je door een achtbaan langs 3D schermen reist. Ook hier zijn technieken gebruikt die ik nog nooit heb meegemaakt. Erg gaaf.

De rest van het park wordt ook ontdekt. Nou ja rest....het is groots en zeer vermoeiend. Dus we moeten echt nog eens terug in deze 14 dagen om alles te kunnen doen en zien. Wel doen we wat waterattracties. En hebben we gelukkig regencaps (ja opa en oma jullie lezen het goed. Marleen heeft een regencaps aangehad. Gister regende het de hele ochtend en ze vroeg er zelf om deze aan te mogen trekken)aan want onze medestanders komen tot op hun onderbroek nat uit de waterbanen. Hele plenzen water komen over je heen.
Uiteindelijk vertrekken we om 14.00 uur uit het park. Nadat we de parade van captain Amerika en zijn vrienden voorbij zien scheuren.

We pakken de bus terug naar cabana beach resort en laden de auto met onze spullen. We rijden naar publix. Halen wat boodschappen, Marleen vraagt om speciale Amerikaanse producten zoals poptarts,goldvis, mac and chese, hersey chocolade en jif pindakaas. En rijden door naar het Hilton grand vacations at seaworld. We krijgen de kamersleutel. Laden alles op een trolley en gaan met de lift naar de 5de verdieping. Ik ben bezig met het uitpakken van de boodschappen als Marleen roept: stop maar mam. Ik ga terug naar de receptie en ga om een andere kamer vragen want ik heb geen WiFi. En voor ik het weet is ze weg met portemonnee en creditcard. En komt later terug met.....zo geregeld....we kunnen naar een andere suite. Want ik heb gezegd dat ik de WiFi echt nodig had.....door het kordate optreden van Marleen verhuizen we naar de derde verdieping in gebouw 8 ipv 11 en hebben we nog een privé pool voor de deur liggen ook. En natuurlijk WiFi.
We pakken uit. Marleen duikt het tweepersoons bubbelbad in. En we eten heerlijk in ons appartement. We zijn gesloopt en nu om bijna 22 uur gaat ons ligt uit. Morgen even niets, behalve dan uitslapen. En verder zien we wel.

• 30 April 2015 - 06:52

Annie:

stoer verhaal, lijkt me machtig mooi om dat zo mee te maken, echt iets voor jullie, geniet van je " vrije dag", groetjes

• 30 April 2015 - 06:56

Li Da:

Wouw dat klinkt inderdaad ontzettend gaaf fran!!

• 30 April 2015 - 08:03

Maicol:

Gaaf dat jullie je zo vermaken. Let maar goed straks op je creditcard afschrijving ;) ;) ;) zwem zon relax ze.

• 30 April 2015 - 08:38

Ellen:

Privé pool, bubbelbad, suite? Wat kost die kamer extra per nacht?

• 30 April 2015 - 09:29

Corry:

Wat een geweldig verslag. Het is net of je er bij bent. Geniet ze nog met je wifi.

• 30 April 2015 - 10:25

Eltjo:

neem wat extra ponchos mee voor hier in den bosch geniet maar lekker en wat fijn dat je je kordate dochter bij je hebt pa en ma opa en oma.groetjes.

Verslag uit: Verenigde Staten, Palm Bay

orlando 2015

Orlando 'here we come'

Vliegtickets zijn geregeld. We vliegen met Lufthansa van Schiphol naar Frankfurt om vervolgens in de middag door te vliegen naar Orlando MOC.

Ook het eerste hotel is geregeld voor 2 dagen verblijven we in Fantasy world resort. Dit is zo'n 30 kilometer van het vliegveld en om daar te komen en verder rond te trekken hebben we een auto gehuurd. Hopelijk krijgen we weer een leuke auto. Ik heb ons in een kleinere categorie auto's ingeboekt bij Sixt betreft een Nissan Versa. En nu is dat niet zo heel spannend maar in die categorie kan er ook voor ons een VW Beetle of BMW mini klaar staan. Kijk en dat vindt ik dan wel weer leuk. We gaan geen spectaculaire afstanden afleggen dat scheelt al veel. Maar we zullen zien wat er klaar staat als we daar aankomen.

Verder hebben we voor 14 dagen Orlando FlexTicket (5 parken) met entree tot Universal Studios Florida, Universals Islands of Adventure, Wet n Wild Orlando, SeaWorld Orlando en Aquatica plus entreegelden tot diverse uitgaansgelegenheden in Universals City Walk. Al met al kunnen we hoppen van het ene naar het andere park. En zijn Wet n Wild en Aquatica waterparken zodat we tussendoor heerlijk kunnen relaxen.

Ook gaan we 2 nachten slapen in het Universal hotel Cabana Bay Beach Resort (1x 4-persoonskamer, Run of the Hous :en dat betekend dat we een uur eerder toegang (Early Park Admission) hebben tot the Wizarding World of Harry Potter. Waar je normaal gesproken al een wachtrij ingaat van 90 minuten. Blijft dat ons bespaard. Ik ben heel benieuwd. Deze atractie's lijken me zo gaaf! Affijn we tellen af. Nog iets meer dan 100 dagen en dan kunnen we gaan.......